WOOZOO

​우주

WOOZOO(우주)는 국내 최초로 쉐어하우스라는 새로운 형태의 주거문화 솔루션을 제공한 사회혁신 기업입니다. 혼자 힘으로 해결하기 어려웠던 주거라는 문제를 다양한 사람들이 모여 함께 살게 해줌으로서 해결해주고 있으며, 단순히 방을 나누어서 임대하는 것을 벗어나 비슷한 공통관심사를 컨셉으로 묶어 각 지점마다 독특한 브랜드 컨셉으로 제공합니다. 또한 다양한 커뮤니티 프로그램을 통해 또 다른 가족으로 태어나게 합니다.

가지공장에서는 우주의 브랜드 리뉴얼 작업을 함께 하였으며, 특히 우주가 가진 브랜드 아이덴티티를 잘 파악하여 “woozooship”이라는 브랜드 컨셉 아래, 우주인 일명 우피라고 불리우는 거주자들의 소속감을 높이는데 주력하였습니다. 또한 임대인들에게 좋은 이미지를 주기 위해 다양한 계약서 및 각종 소개자료들을 통일된 브랜드 아이덴티티로 다시 디자인하였습니다.

컬러는 따뜻한 코랄 핑크를 메인으로 사용하였고, 브라운과 블루 컬러를 포인트로 하여 생동감을 주었습니다. 타입페이스는 직접 쓴듯한 손글씨를, 디자인 모티브는 다양한 일러스트를 통해 밝고 따뜻한 우주의 이미지를 만들었습니다. 특히, 우주라는 이름에 어울리는 행성에서 모티브를 얻어 실제 로고에 반영한 것이 특징입니다.

Woozoo is the first and the biggest share house service providers in Seoul, South Korea. Instead of just renting rooms to young adults, they match housemate with common interest, or hobby for every house with a unique concept, and provide “Happy Together” experiences. They also provide various community programs to strengthen the bond among the occupants.

 

We were asked to rebrand their brand identity. We grasped the core value of Woozoo, and wanted to elevate their sense of belonging and Woozoo pride. Woozoo means “cosmos” and “universe” in Korean language. To express “spaceman” dwelling in a unique planet, the symbol represents house and planet with artful touches. The color palette features coral pink that provides warmth and friendliness. Various illustrations were drawn to reflect a warm and bright culture of WOOZOO. To give a cohesive message to potential occupants, we designed various contract forms, paper forms, and brochures as well.

Brand Strategy

Brand Identity

Graphic Design

Web Design

  • White Facebook Icon
  • White Blogger Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 EGGPLANT FACTORY. All rights reserved.