PARTNERSHIP ON 

파트너쉽 온

"파트너쉽 온"은 아산나눔재단의 청소년 관련 비영리기관의 자립과 발전을 위한 일종의 엑셀러레이팅 프로그램입니다. 기존의 청년 지원사업이 단순히 재정적 지원에서 그쳤다면, "파트너쉽 온"은 전략∙홍보마케팅∙재무회계 등 분야별 전문가를 투입해 자문 컨설팅 교육을 실시하는 ‘비재정적’ 지원과 ‘재정적’ 지원이 함께 어우러진 새로운 형태를 띄고 있습니다. 

가지공장은 이러한 "파트너쉽 온"의 특징을 잘 살리기 위해 영문자 ON을 마치 뫼비우스의 띄처럼 만들어 심볼 형태로 개발하였습니다. 한 번의 지원으로 끝나는 것이 아니라, 비영리기관이 잘 돌아갈 수 있도록 처음부터 끝까지 함께 나아간다는 의미를 담고 있으며, 아산나눔재단의 CI 컬러인 적갈색과 짙은 청록을 청소년 지원 프로그램에 맞게 채도를 높여 사용하였습니다. 

이렇게 개발된 BI는 모집 포스터는 물론 다양한 굿즈에 사용되어 실제 프로그램에 참여하는 사람들이 소속감을 높여주는데 큰 역할을 하였고, 아산나눔재단 안의 다양한 지원 프로그램 중에서 "파트너쉽 온"만의 아이덴티티를 보여줄 수 있었습니다. 

Partnership On is an accelerating program to support independence and development of non-profit youth organizations of the Asan Nanum Foundation. While conventional youth support programs simply provided financial support, Partnership On combines ‘non-financial’ support and ‘financial support’ through consulting and education with experts in different fields, including strategy, promotion and marketing, finance, etc. 

Eggplant Factory developed a symbol by turning the word ON into a mobius strip, in order to enhance this characteristic of Partnership On and signify their idea of providing continuous support from the beginning to the end so that the non-profit organizations can be effectively run. The saturation of the maroon and dark green in the CI of the Asan Nanum Foundation was raised to make it look more youthful. 

The final BI was used for the recruitment poster and also other various goods, helping improve the sense of belonging among the program participants and showing the unique identity of Partnership On, distinguished from other various support programs of the Asan Nanum Foundation.

Brand Identity

Goods Design

  • White Facebook Icon
  • White Blogger Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White Pinterest Icon

© 2019 EGGPLANT FACTORY. All rights reserved.