JAYEONDAM 

​자연담

‘자연담’이 탄생하게 된 공전자연학교는 다양한 자연체험을 할 수 있는 관광명소입니다, 폐교인 옛 공전초등학교 건물에 2013년 한 산야초 연구가가 자리를 잡고 각종 효소와 식초, 꽃차 등을 키우고 개발하면서 유명해졌습니다. 특히, 효소를 주제로 한 발효교육과 효소정식, 효소차, 발효식초 등이 언론에 노출되면서 입소문을 타게 되었고, 이로 인해 자체 브랜드에 대한 필요성이 높아졌습니다.

그렇게 시작된 프로젝트는 공전자연학교의 핵심 컨텐츠인 효소와 발효에 대한 관심으로 이어졌습니다. 우리는 이런 효소의 특징을 “자연, 시간, 정성”이라는 3가지 키워드로 정리하고, 이를 잘 담아낸 이름으로 ‘시간과 자연이 담아낸 먹거리, 자연담’을 이끌어내었습니다. 또한 기존의 전통적인 컨셉의 발효식품 디자인을 탈피하고, 보다 모던하고 심플하게 자연의 요소를 재해석하여 현대적인 식탁에서도 잘 어울릴 수 있는 BI 를 개발하여 이를 다양한 어플리케이션에 활용하였습니다. 컬러는 자연의 컬러를 최대한 가져오되, 채도를 조금 낮추어 현대적인 슬로푸드 브랜드임을 강조하였습니다.

Gongjeon Nature School where Jayeondam was born is a tourist attraction that offers various types of nature study. The school became famous as a researcher of native grass settled in the building of closed Gongjeon Elementary School in 2013 and grew and developed various enzymes, vinegar and flower teas. Especially when fermentation education with the theme of enzymes, enzyme dish, enzyme teas and fermented vinegar were revealed to media, it became popular through word-of-mouth, and the necessity of its own brand arose.

The project led to the interest in enzymes and fermentation, the core contents of Gongjeon Nature School. We defined the characteristics of enzymes three keywords ‘nature, time and devotion”, and came up with a name ‘food prepared by time and nature, Jayeondam’. In addition, instead of the existing fermented food designs of conventional concepts, we reinterpreted the elements of nature more modernly and simply, developed BI that can match modern dining tables, and applied this to various apps. Regarding colors, we used colors of nature as much as possible, but lowered chroma slightly to emphasize it is a modern slow-food brand.

Brand Identity

Graphic Design

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